środa, 28 maja 2014

Zrób sobie świeczkę ;)

Jak w tytule :) 
Nic trudnego-potrzebujemy zwykłe świeczki,trochę czasu i cierpliwości,aby zrobić swoje własne,niepowtarzalne (bo ile ludzi tyle wersji) świeczki,będące ozdobą naszego mieszkania.O świeczkach już chyba kiedyś pisałam,że je uwielbiam,więc nie będę się rozpisywać i przejdę do meritum ;) 

W zależności od tego co lubimy przygotowujemy produkty,które ozdobią nasze świece-może to być dosłownie wszystko ;) Ja przygotowałam suszone (w zakamarkach książek) kwiaty,jak i te dopiero co zerwane;muszelki,ziarna kawy i potpourri z róży.Do tego będziemy potrzebować świece,knot (np.wyciągnięty z naszych świeczek),jakieś naczynia,które nadadzą formę naszym świecom (najlepiej plastikowe,aluminiowe-takie,które możemy później,np.pociąć),ołówek,patyczek (coś na czym będziemy mogli zawiesić/zawiązać knot).





Rozpuszczamy w naczyniu świece,na słomce (patyku itp.) zawiązujemy knot



W przypadku suszonych kwiatów (żeby było je jak najlepiej widać), przylepiamy je woskiem do ścian naczynia



Wkładamy knot w środek,zalewamy rozpuszczony woskiem i czekamy aż zastygnie




Potpourri wsypujemy w foremki,zalewamy woskiem,wkładamy pęsetą knot-czekamy ;) 



Kawę czy muszle wsypujemy do foremki,zalewamy woskiem,ustawiamy knot zawiązany na patyku i znów czekamy ;)


I rezultat :) 





















9 komentarzy:

  1. Swietnie wyszly :) Te plywajace bardzo romantyczne <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Co dzieje się z ziarnami kawy przy paleniu takiej świeczki, też się spalają?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm raczej przypalają,ale za tym idzie ich aromat ;) Kolejne z ziarnami kawy robiłam ucząc się na błędach-zostawiałam dosyć sporą "otoczkę" bez kawy przy knocie ;)

      Usuń
  3. Ale pięknie wyglądają te świeczki w kieliszkach - rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :* Pomysł wykorzystywany przy każdej okazji :)

      Usuń
  4. Jestem oczarowana świętami z suszonymi kwiatami. Próbowałam zrobić sobie taką w taki sposób jak podany wyżej ale po wlaniu ciepłego wosku ten wosk którym przykleiłam kwiaty rozpuścił się i wszystko spłynęło na dno :-( Co zrobiłam źle?

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam ja także próbowałam zrobić sobie taką w taki sposób jak podany wyżej ale po wlaniu ciepłego wosku ten wosk którym przykleiłam kwiaty rozpuścił się i wszystko spłynęło na dno :-( Co zrobiłam źle? Mnie również kwiaty odkleiły się

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłam z suszonych kwiatów lawendy i przy zalaniu woskiem wszystko mi wpłynęło na górę i teraz zastanawiam się co się stanie z suszonymi kawiatamipodczas palenia świeczki? Ktoś miał może podobna sytuację

    OdpowiedzUsuń

Miło mi Cię gościć :) Będę wdzięczna, gdy pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.