wtorek, 15 kwietnia 2014

Pisanki,czyli święta tuż tuż

Wszystko już od dawna miałam przygotowane,tylko nie mogłam się zebrać...Znowu czekałam do ostatniej chwili,a przecież już za kilka dni Wielkanoc :o
Nie tracąc czasu pokażę kilka pisanek,które przygotowałam  :) Może,któryś typ się Wam spodoba i sami spróbujecie :) W zasadzie są to proste sposoby na ozdobienie wydmuszek i nie wymagające zbytnich nakładów finansowych,czyli z tego co znajdziemy  w domu.

1.Sposób z makaronem (dla cierpliwych)

Potrzebujemy:
*makaron "ozdobny" typu gwiazdki,ryż
*wikol/klej introligatorski
*farby
*pęseta




Wybrany rodzaj makaronu malujemy farbami i czekamy aż wyschnie


Kładziemy na wydmuszkę klej i pęsetą nakładamy makaron wg.uznania.Czekamy aż wyschnie.


Gotowe :) 


2.Sposób z brokatem

Potrzebujemy:
*brokat
**wikol/klej introligatorski

Rozsypujemy brokat i obtaczamy wydmuszkę pokrytą klejem





Ewentualnie wersja dla cierpliwych:rysujemy klejem wybrany motyw na wydmuszce,posypujemy brokatem,odstawiamy do wyschnięcia.

Gotowe


3.Sposób z bibuła

Potrzebujemy:
*bibułę,
*miskę z wodą

Wydmuszkę zawijamy w bibułę,wrzucamy na chwilę do wody,wyjmujemy.Jeżeli chcemy tylko zabarwić wydmuszkę na wybrany kolor po chwili zdejmujemy bibułę,a jeżeli chcemy mieć wzorki przytrzymujemy bibułę dłużej,ok 20 min.A i  robimy to w rękawiczkach ochronnych,żeby później tak jak ja nie szorować pół dnia rąk ;) 



Gotowe


 



4.Sposób ze styropianem (dla cierpliwych)

Potrzebujemy:
*kawałka styropianu,
                                                                 *wikol/klej introligatorski
                                                                 *farby
                                                                 *pęseta
Ten sam sposób jak przy makaronie-drobimy styropian na kuleczki,malujemy farbami,czekamy aż wyschnie i nakładamy pęsetą na wydmuszkę z klejem wg.uznania.Możemy również wydmuszkę obtoczyć w takich np. jednokolorowych kuleczkach.

                                                                        Gotowe


5.Sposób z przyprawami

Potrzebujemy:
*przyprawy wg.uznania (pieprz czarny,biały,czerwony;ziele angielskie,gorczyca i in.)
 *wikol/klej introligatorski,
 *pęseta

Na wydmuszkę z klejem kładziemy pęsetą przyprawy wg.uznania

Gotowe

























7 komentarzy:

  1. No ja jestem pod wrażeniem , super !!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również jestem pod wrażeniem :) Jesteś pełna pomysłów. Kazdy inny, wyjątkowy i niepowtarzalny :D Super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo Kochana dodajesz mi skrzydeł ♥ Dziękuję :)

      Usuń
  3. WOW :) Bardzo pomysłowe. I wymagające sporo cierpliwości. Podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z reguły nie jestem cierpliwa ;) Ale jeżeli chodzi o takie "dłubanie" to paradoksalnie mnie uspokaja ;) Chociaż nie powiem,że zagotowało się we mnie jak już jajo z makaronem było prawie gotowe,a ja je delikatnie mówiąc obdarzyłam zbyt czułym dotykiem ;) Ale polecam i dziękuję za miłe słowa ♥

      Usuń
  4. Łał!! Super wszystkie wyszły:) Piękne!

    OdpowiedzUsuń

Miło mi Cię gościć :) Będę wdzięczna, gdy pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.