czwartek, 26 lutego 2015

Matka zioła sadzi cz.2

Wiosny jeszcze nie ma, ale zafunduję ją sobie sama w czterech ścianach ;)

Mowa o ziołach, które uwielbiam- kuchnia nie obędzie się bez ich udziału.

Ale żeby było chociaż trochę ładnie w kuchni, zaczęłam od doniczek.

Kolor biały chociaż popularny i w co drugim domu występuje jako motyw przewodni, ja z niego nie zrezygnuję ( w tamtym roku było na szaro). Chociaż przy pomysłowym 2,5 latku co do koloru białego mogę ograniczyć się tylko do dodatków :p

Doniczki na zioła

Potrzebujemy:

* doniczki gliniane,

* farba akrylowa w wybranym kolorze,

* pędzle,

* serwetki z motywem ziół,

* vicol/ klej do decoupage (mod podge),

* lakier akrylowy,

*nożyczki,

*odrobina czasu i cierpliwości ;) 


1. Doniczki malujemy farbą akrylową w wybranym kolorze kilkakrotnie. Można pokusić się o delikatne szlifowanie papierem ściernym doniczki, gdy ta już wyschnie w celu uzyskania nieskazitelnej gładkości. Ja wolałam zostawić te ślady pędzla na doniczce :) 


2. Czekając aż doniczki wyschną, wycinamy z serwetki wybrany motyw. Odrywamy warstwę bez nadruku (zazwyczaj są to 2 warstwy białej serwetki).



3. Przykładamy wyciętą serwetkę do doniczki, nakładamy klej wyrównując pędzelkiem powierzchnię, by nie było żadnych zagięć ( im mniejsza powierzchnia serwetki, tym to łatwiejsze).



4. Gdy klej na serwetce wyschnie nakładamy kilkakrotnie lakier akrylowy.


5. Gotowe :) 

Sadzimy zioła swoje własne, wypielęgnowane, cudowne ♥ 
albo wersja dla niecierpliwych- traktujemy doniczkę jako osłonkę na zioła, które kupimy.












12 komentarzy:

  1. No jak zawsze świetnie , muszę sobie posądzić przede wszystkim bazylie i szczypiorek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ♥ Bazylię sadzę nawet potrójnie-moja ulubiona :) A szczypiorku nie sadzę tylko moczę w wodzie cebulę przez kilka dni i mam szczypiorek ;)

      Usuń
  2. Śliczne! Beciu a te serwetki z motywem ziołowym to gdzie znalazłaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ♥ Serwetki całkiem przypadkiem wpadły mi w ręce już jakiś czas temu w jednym ze sklepów w mojej miejscowości, ale podejrzewam, że w sklepach ( chociażby internetowych) z artykułami do decoupage można te lub inne odnaleźć :)

      Usuń
  3. O ja! Zatkało mnie po prostu! Każda z osoba zachwyca a razem prezentują się przecudownie! Co za świetny pomysł by ozdobić doniczki, spróbuję koniecznie! ;*

    OdpowiedzUsuń
  4. Ślicznie wyglądają te doniczki. W takich od razu zioła prezentują się zupełnie inaczej. Bardzo mi się podoba to, że są tam od razu ich nazwy, dzięki czemu na pewno tak łatwo nie zapomni się, co jest czym :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ♥ To fakt, oznaczenie bardzo pomaga, zwłaszcza w okresie wzrostu ziół, bo mając kilka doniczek można się zamotać ;)

      Usuń
  5. Bardzo ładne i praktyczne :) Super pomysł. Pozdrawiam.
    Basia.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne doniczki! Stworzę sobie takie, ale raczej w wersji do mojego pokoju do ozdoby, niż na sadzenie, bo ja bym nawet kaktusa potrafiła "zabić" :). Może mamie podrzucę taki pomysł albo!
    Ale mnie teraz oświeciło!
    Zrobię takie na dzień mamy :D. Do nowej kuchni coś takiego pasowałoby jej idealnie, więc na pewno się ucieszy.
    Dziękuję za inspiracje, jak zwykle.
    PS. Szukam właśnie materiałów na ten słoiczek, który zrobiłaś na dzień babci i będę się za niego brać, jak tylko choroba mnie opuści :).
    Pozdrawiam, dosmileyourself.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ♥ Kochana Ty jak zwykle masz niesamowite pomysły- prezent idealny na dzień mamy :) Pochwal się jak zrobisz :) Szybkiego powrotu do zdrowia :* Ściskam mocno :*

      Usuń

Miło mi Cię gościć :) Będę wdzięczna, gdy pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.