poniedziałek, 14 grudnia 2015

Pierniki

                                                           Jak Święta to i pierniki!

W tym roku zagniotłam ciasto, upiekłam je i zrobiłam lukier- reszta to dzieła mojego Bartusia.

Chociaż ciekawsze byłoby opowiadanie ( i zdjęcia!)  jak Mały zrównał kuchnie z ziemią kreując swoje arcydzieła- te włosy w miodzie, rękawy i poliki w mące, ciasto walające się po całej kuchni, lukier na świeżo wypranych firankach, lepiąca się podłoga; to jednak się udało, a że przy okazji było wesoło to nasze :) Połowy już nie ma, więc przepis sprawdzony :) Po upieczeniu twarde jak skała, następnego dnia mięciutkie i puszyste, mniam!

                                                                     Pierniczki

                                                                  Potrzebujemy:

                                                           * 2 szklanki mąki pszennej,

                                                           * szklanka miodu,

                                                           * 3/ 4 szkl. cukru pudru,

                                                           * 120 g masła,

                                                           * 1 jajo,

                                                           * 2 łyżeczki sody oczyszczonej,

                                                           * przyprawa do piernika,

                                                           * 3 łyżeczki kakao.



1. Miód z masłem roztapiamy w rondelku ( nie doprowadzamy do wrzenia), studzimy.

2. Pozostałe składniki mieszamy, dodajemy miód z masłem- zagniatamy, ewentualnie miksujemy.

3. Ciasto wstawiamy do lodówki na ok. pół godziny.

4. Wałkujemy cienko, podsypując mąkę ( żeby się nie lepiło) .

5. Wykrawamy wybrane formy.

6. Pieczemy ok. 10 min. w temperaturze 180 stopni.

7. Po ostudzeniu dekorujemy.

8. Smacznego :)











7 komentarzy:

  1. Sliczne pierniczki i napewp pyszne a kuchbia sie nie orzejnuj wygladala u nas tak samo 😉

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają ślicznie i przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak zobaczyłam Wasze pierniki to od razu pobiegłam podjeść trochę swoich :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają przepysznie, może w tym roku też się skusze na upieczenie takich łakoci :)))

    handmade-box.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, znikają w oka mgnieniu- my już robiliśmy drugi raz :)

      Usuń

Miło mi Cię gościć :) Będę wdzięczna, gdy pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.